رفتن به محتوای اصلی
x

اولین کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

اولین کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج، سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر اعضای این کمیته در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه یاسوج برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه ،  رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس و عملیات «وعده صادق»، ابراز داشت: این عملیات سیلی محکمی به خباثت‌های استکبار جهانی و نماینده آن رژیم غاصب صهیونیستی بود.

دکتر بهادر کرمی با اشاره به اهمیت ثبت و ضبط اسناد مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: تمامی حوزه‌ها اعم از آموزش، نظامی، انتظامی و... نسبت به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی و دانش نامه تلاش کنند تا رشادت‌ها و فداکاری‌های دفاع مقدس در ذهن‌ها ماندگار شود

در ادامه این نشست سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد بیان اینکه اقتدار و ارزش امروز کشور به برکت خون شهدا است، افزود: ما باید به پاس قدردانی از خون شهدای والامقام، حماسه‌ها و فداکاری‌ها در دوران دفاع مقدس را  ثبت و ضبط کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید در جهت مرام شهدا حرکت کنیم، عنوان کرد: ادارت و سازمان‌ها نقش خود در دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنند، چراکه پژوهشگران حاضر و آینده از این منابع استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: درس دفاع مقدس به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و مقرر شده است که دو جلسه به تدریس نقش استان در دوران دفاع مقدس پرداخته شود.

در پایان این نشست هر یک از اعضا به ارائه گزارش در خصوص مصوبات کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس استان پرداختند.