رفتن به محتوای اصلی
x

نشست خبری رئیس دانشگاه یاسوج با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،  صبح امروز شنبه ۲۱ بهمن‌ماه  نشست خبری رئیس دانشگاه یاسوج با اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتربهادر کرمی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی علیه رژیم پهلوی و استقرار جمهوری اسلامی با رهبری بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفت: این ایام با عید بعثت پیامبر گرامی مصادف شده است و امید داریم در راستای فرامین مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و بیان خدمات در حوزه دانشگاه یاسوج بتوانیم آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی کرده باشیم.

رئیس دانشگاه یاسوج به موضوع انتخابات در ۱۱ اسفندماه اشاره کرد و گفت: برای این مناسبت از افراد و کاندیداها برای حضور در دانشگاه دعوت شد زیرا دانشگاه محل بیان نظرات و سلیقه‌ سیاسی است و افراد و شخصیت‌های مختلف از سطح کشور حضور دارند و همچنین نخبه‌هایی دارند که می‌توانند در تبیین برنامه کاندیداها کمک کنند و مجدد برای حضور از افراد برای جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ داریم اما تا اکنون هیچ‌کدام اعلام آمادگی نکردند و تنها یک نامزد که از چهره های دانشگاهی  هست دعوت ما‌ را پذیرفته است.

وی افزود: نیمسال دوم دانشگاه از امروز شروع‌شده است و دانشجویان می‌توانند در این جلسات شرکت کنند، دانشگاه یاسوج از هر اقدامی که سبب مشارکت در انتخابات شود استقبال می‌کند و طبق مأموریت وزارت علوم در حوزه انتخابات در بحث مشارکت و شور انتخابات تلاش می‌کنیم زیرا به هراندازه مشارکت بیشتر باشد اقتدار و عزت نظام بیشتر می‌شود بر همین اساس همه ما وظیفه نقش‌آفرینی برای افزایش  مشارکت داریم.

دکتر بهادر کرمی با دعوت از همه مردم استان برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه گفت: حضور در این راهپیمایی مردمی بودن و پشتوانه مردمی آن را به اثبات می‌رساند و ما‌ و همه دانشجویان در این مراسم حضور خواهیم یافت.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی هیچ‌گونه فعالیت در سطح آموزش عالی نداشتیم امروز به خاطر ثمرات انقلاب اسلامی دانشگاه یاسوج به‌عنوان دانشگاه مادر و نماینده وزارت و دانشگاه آزاد یاسوج، پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای همه آن‌ها مراکز آموزش عالی هستند که در خدمت آموزش و افزایش مهارت دانشجویان دوره کارشناسی و ارشد و دکتری هستند که همه آن‌ها نتیجه انقلاب اسلامی است.

دکترکرمی گفت: در سطح استان پارک علم و فناوری کار خود را انجام می‌دهد، بنیاد نخبگان، جهاد دانشگاهی، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی داریم که مجموعه آن‌ها در خدمت دانشجویان، پژوهشگران و فناوران فعالیت می‌کنند از طرفی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران فعالیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی دارند.

وی افزود: دانشگاه یاسوج بااینکه دیر تأسیس شد اما امروز در زمره دانشگاه‌های برتر کشور است و در رتبه‌بندی‌های داخلی و بین‌المللی این دانشگاه در رده رتبه‌های خوب است و در رتبه‌های جدید ما با دانشگاه اصفهان و مازندران در ۶ آیتم آموزش و پژوهش، درآمدزایی و فناوری و... هم‌تراز هستیم و رتبه قابل قبولی بود و در سال آینده در حوزه QS رتبه مطلوب‌تری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: یکی از مأموریت‌های دانشگاه فعالیت در حوزه آمایش آموزش عالی استان است، دانشگاه یاسوج به‌عنوان نماینده هیئت اندیشه‌ورز شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت این هیئت را بر عهده دارد، اقدامات جدی در حوزه بهره‌وری که یکی از مأموریت‌های اصلی مدیران و دستگاه‌های دولتی است انجام‌شده است تا منابع و سرمایه مالی و امکاناتی ما‌ به بهترین وجه از آن استفاده شود.

وی افزود: دانشگاه در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی فعالیت دارد و‌ جزو ۲۵ دانشگاهی هستیم که دانشجویان عراقی و عمانی پذیرش داریم و مرکز زبان فارسی داریم و همچنین نماینده کنسولی را دریافت کردیم، در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه اقدامات برجسته‌ای دارد، در حوزه پژوهش برخی اقدامات تا ۴۰۰ درصد افزایش پیش رفت یعنی هزینه شرکت در همایش‌های داخلی و خارجی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش دادیم، تعداد دانشجویان در پسا دکتر ۱ نفر بود با حضور ما به ۱۶ نفر رسید، تعداد مجلات ما‌ ۲ مورد بود و امروز ۱۱ مورد است، امروز ۷۰ نفر دانشجوی عراقی و عمانی داریم که تا ۱۰۰ مورد قابل‌افزایش است.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در حوزه پژوهانه برای اولین بار کارت گرند صادر شد و این پژوهانه به‌صورت نقدی به‌حساب همکاران واریز شد تا هیئت‌علمی بتواند کارهای تحقیقاتی و مدیریت داشته باشند، افزایش ۲۵ تا ۱۸۰ درصدی پژوهانه تحصیلات تکمیلی،  ۵۰۰ درصد تشویقی مقالات، طرح‌های دستیار فن‌آور، راه‌اندازی مرکز شغلی، افزایش کمک بلاعوض، اخذ نخبگان وظیفه.

دکتر کرمی به جلسه با وزیر علوم اشاره کرد و گفت: قرار است طرحی ارائه شود که پیوند دانشگاه با صنعت در یاسوج مانند دیگر دانشگاه‌ها حوزه آموزش و عمل در یک مکان قرار گیرند.

رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: در حوزه آزمایشگاه سطح این دانشگاه افزایش پیداکرده است و به سطح توانمند افزایش پیداکرده است و اخیراً دستگاه‌های هایتک اضافه‌شده است تا بتواند در اختیار پژوهش‌گران و فناوران قرار گیرد.

وی به حوزه دانشجویی فرهنگی اشاره کرد و افزود: در این حوزه جزو محدود دانشگاه‌هایی هستیم که ۱۰۰ درصد دانشجویان در خوابگاه‌ها حضور دارند و ۱۰۰ درصد خوابگاه‌ها تجهیز شده است تا دانشجویان مرفه‌تر باشند، پیش‌بینی امکانات دانشجویی، سالن‌های چندمنظوره ورزشی و بهره‌برداری از آن، استخر و زمین چمن دانشگاه بر همین اساس امکانات و تجهیزات ورزشی افزایش پیداکرده است و به وزارت علوم برای برگزاری المپیادهای ورزشی اعلام آمادگی داریم که در زمینه‌های استخر، فوتسال، کشتی، تیراندازی، تنیس و والیبال می‌توانیم برگزارکننده مسابقات باشیم.

دکتر بهادرکرمی گفت: در حوزه فرهنگی چهارمین دانشگاه کشور بودیم به‌گونه‌ای که مورد تشویق وزارت علوم قرار گرفتیم و نادرترین دانشگاه برای برگزاری مناظرات و تریبون آزاد  بودیم که حدود ۲ هزار نفر شرکت کردند، در انتخابات دو برنامه تریبون آزاد پیش‌بینی شد که بین سلایق مختلف دانشجویی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: در حوزه استکبارستیزی، دیپلماسی، قانون اساسی، کرسی آزاداندیشی و ترویجی ازجمله برنامه‌های فرهنگی بود؛ در کنار آن گردهمایی‌های دانشجویی، گلگشت‌های دانشجویی از دیگر برنامه‌ها است، بودجه فرهنگی‌ بر اساس بودجه تفصیلی دانشگاه  انجام می‌شود و اگر بخواهیم درصدی اعلام شود با آمدن ما ۱ هزار درصد بودجه فرهنگی ما افزایش پیدا کرد و هزینه کردیم.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم پروژه‌ها به‌صورت صددرصدی به پایان رسید و ساختمان ایده‌های نوین به پایان رسید، بازسازی محدوده ساختمان مقبره شهید گمنام به پایان رسید و در مرحله تکمیل گنبد مقبره است، سلف‌سرویس بازسازی شد و سنگ‌فرش آن برای حضور در مقبره و خوابگاه، ساختمان مربوط به ورزش‌های رزمی و تربیت‌بدنی دانشگاه به پایان رسید، آماده کردن رختکن زمین دانشگاه، نصب سردر ورودی دانشگاه، عملیات ساختمان اول خوابگاه‌های متأهلی شروع شد و ساختمان دوم در کنار آن عملیات مناقصه با ۶۴ واحد ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه یاسوج ازنظر سیاسی مستقل است و هیچ دیدگاه و نظر خاصی در آن لحاظ نمی‌شود اما از تمام سلایق برای شرکت در مناظرات، گفتگوها ‌و‌ موضوعات و فرهنگی و سیاسی دعوت داریم.

مدیران و خبرنگاران خبرگزاری ها و سایت های محلی بعداز دیدار با رئیس دانشگاه بصورت جمعی از پروژه‌های مختلف دانشگاه یاسوج بازدید کردند.