رفتن به محتوای اصلی
x

صعود 17  پله ای دانشگاه یاسوج در رتبه‌بندی 2022 دانشگاه‌های کشورهای گروه D8

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از موسسه استنادی پایش علم و فناوری جهان اسلام،  در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D8 که توسط گروه رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) منتشر شده است، دانشگاه یاسوج موفق به صعود 17 پله‌ای نسبت به رتبه‌بندی 2021 گردید. 

به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D8، اطلاعات پژوهشی 1622 سازمان از کشورهای عضو این گروه (جمهوری‌ اسلامی ایران، ترکیه، اندونزی، مالزی، مصر، بنگلادش، نیجریه و پاکستان) در پایگاه اطلاعاتی InCites در فاصله سال‌های 2020-2018 مورد بررسی قرار گرفته و دانشگاه‌هایی که بیش از 150 مدرک را در این بازه زمانی منتشر کرده بودند (شامل 496 دانشگاه)، جامعه هدف رتبه‌بندی را تشکیل دادند.

 لازم به ذکر است که مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در این رتبه‌بندی، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش، نوآوری، آموزش و فعالیت‌های بین‌المللی را مدنظر قرار داده است. در این گزارش، کشورهای ترکیه (166 دانشگاه)، جمهوری اسلامی ایران (80 دانشگاه)، پاکستان (60 دانشگاه) و اندونزی (60 دانشگاه) بیش‌ترین تعداد دانشگاه‌های حاضر در رتبه‌بندی را دارا می‌باشند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید؛                                                 

                                                                                                             http://www.msrt.ir/fa/news/80237