رفتن به محتوای اصلی
x

مراسم گرامیداشت علامه مصباح (ره) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی، مراسم گرامیداشت علامه مصباح (ره) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه یاسوج برگزار شد. در این مراسم که به همت بسیج اساتید و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، سردار قدسی مشاور فرمانده نیروی قدس و معاون اسبق سردار سلیمانی به عنوان میهمان ویژه حضور داشتند.

سردار هادی قدسی در این مراسم با اشاره به قسمتی از زندگی نامه شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک واقع در شهر بابل کرمان به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در همان روستا به پایان رساند وی برای کمک به اقتصاد خانواده به شهر کرمان رفت و در ابتدا با کارگری کار خود را آغاز کرد و بعد از آن در یکی از هتل‌های شهر کرمان مشغول به کار شد و در نهایت به صورت قراردادی در اداره آب استان کرمان مشغول به کار شد.
وی با اشاره به حضور شهید سلیمانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی در سال ۱۳۵۸ به طور اتفاقی در حالی که در اداره آب کرمان در حال فعالیت بود به صورت افتخاری وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در سال ۱۳۵۹ به استخدام رسمی سپاه در‌آمد و به دوره آموزشی اعزام شد.

سردار قدسی با اشاره به مجاهدت‌های شهید قاسم سلیمانی در اوایل دوران انقلاب اسلامی اذعان کرد: شهید سلیمانی به عنوان یکی از مدافعین مسجد جامع کرمان که به دست ساواک مورد حمله قرار گرفت به شمار می‌رود و در جریان انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ از کسانی بود که به کلانتری‌ها و مراکز نظامی ستم شاهی با هدف سرنگونی رژیم پهلوی حمله می‌کرد.
مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به مسئولیت‌های شهید قاسم سلیمانی بعد از استخدام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی ابتدا به مدت ۳ ماه به عنوان معاون گروهان و بعد از آن نیز فرمانده گروهان شد و بعد از ۳ ماه با توجه به لیاقت و مجاهدت‌های فراوان او در سال ۱۳۵۹ به عنوان فرمانده گردان نیروی کرمان منصوب شد.
سردار هادی قدسی در ادامه افزود: شهید قاسم سلیمانی تا پایان جنگ در تمام عملیات‌ها پیروز میدان بود و تا پایان سال ۱۳۵۷ و اوایل سال ۱۳۵۸ در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه می‌کرد و همیشه پیروز میدان می‌شد سپس به عنوان فرمانده سپاه هفتم کرمان ارتقاء یافت و در سال ۱۳۷۶ با حکم مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

وی در پایان با اشاره به حضور شهید سلیمانی در عملیات‌های متعدد در دوران ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهید سلیمانی با رشادت، مجاهدت و روحیه ایثارگری که داشت توانست عملیات‌های متعددی را در دوران دفاع مقدس نظیر والفجر۱، خیبر، بدر و بیت المقدس را با پیروزی پشت سر بگذارد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام گنجه به بیان صفات بارز و ویژگی های اخلاقی مرحوم علامه مصباح (ره) پرداخته و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایشان عنوان کرد: اخلاص، تکلیف مداری، توکل و توسل به اهل بیت(ع)، سخت کوشی، ولایت مداری، گذشت در امور شخصی از جمله ویژگی های فردی آیت الله مصباح بود.