رفتن به محتوای اصلی
x

دومین دوره کارگاه آموزشی " آداب و اسرار نماز" در دانشگاه یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه؛ دومین دوره آموزشی آداب و اسرار نماز با هدف ارتقاء سطح معلومات دینی، ویژه کارکنان دانشگاه یاسوج، روز شنبه 4 آذر ماه در سالن شهید چمران برگزار شد.

در این دوره آموزشی حجت الاسلام امرالله اندرزیان به عنوان مدرس کارگاه حضور داشتند که بر لزوم شناخت عمیق نماز و استمرار و تکرار این عبادت تا لذت بخش شدن آن تاکید کردند. 

حجت الاسلام اندرزیان ضمن بیان آثار نماز در زندگی شخص گفتند: قرآن، نماز و نمازگزار را به خوبي معرفي كرده است؛ به بیان قرآن نمازگزار كسي است كه مسائل مالي بر عهده او نيست، طمع و آز در درون او نيست، از رذايل محفوظ است، صاحب بسياري از فضايل است و نمازي مقبول است كه روح انسان را تطهير كند و فقط برای خدا خوانده شود و در این صورت است که علاوه بر اقبال الهي و بهشت خداوند، دلهاي ديگران را متوجه شما مي كند و شما محبوب ديگران مي ‏شويد. 

ایشان همچنین به روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) با موضوع نماز اشاره کردند و افزودند: اول چيزي كه انسان به آن محاسبه مي شود نماز است. اگر نماز قبول شد ساير اعمال هم از نمازگزار قبول مي شود و اگر رد شد اعمال ديگر نيز مردود است. پس هرگاه نماز مي ‏خواني، با قلب خود متوجه خداي سبحان باش تا دعا و نماز تو قبول شود و خدا با قلوب مؤمنان به تو رو كند.

 در پایان این دوره نحوه صحیح تیمم به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

گفتنی است دوره آموزشی آداب و اسرار نماز  در سه روز غیرمتوالی با حضور دانشگاهیان برگزار خواهد شد.