رفتن به محتوای اصلی
x

دیدار صمیمی اعضای شورای صنفی هیأت علمی و شورای صنفی کارکنان‌ دانشگاه یاسوج با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

جمعی از اعضای شورای صنفی هیأت علمی و شورای صنفی کارکنان‌ دانشگاه یاسوج با دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یاسوج، در حاشیه سفر یک روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج اعضای شورای صنفی این دانشگاه‌ با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست که در دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد، اعضای شورای صنفی هیأت علمی و شورای صنفی کارکنان‌ دانشگاه یاسوج به نمایندگی از هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه‌ به بیان دغدغه‌ها و مسائل کارکنان پرداختند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تدارک این در دفتر ریاست دانشگاه یاسوج گفت: مدیران به نظرات کارشناسی کارکنان (یاوران علمی) توجه کنند.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل در ادامه اظهار کرد؛ کارکنان دانشگاه‌ها از اقشاری هستند که نسبت به دانشجویان و اعضای هیئت علمی، ماندگاری بیشتری در محیط دانشگاه‌ها دارند و به‌نوعی حافظه‌ی جمعی و تاریخ شفاهی دانشگاه هستند، بنابراین دانشگاه را خانه‌ی خود می‌دانند و نقش مهمی در اجرای وظایف و مأموریت‌های دانشگاه دارند.

وی تاکید کرد: باید شرایطی در دانشگاه‌ها ایجاد شود که کارکنان و اعضای هیئت علمی با روحیه، شور و نشاط و انگیزه بالا در محل فعالیت خود حضور یابند و با جدیت و فارغ از دغدغه ها، نقش تربیتی خود را در خدمت به دانشجویان که امانت‌های جامعه هستند انجام دهند.

وی افزود: مطالبات کارکنان دانشگاه‌ها به گونه‌ای مطرح شود که در راستای منافع عمومی جامعه باشد و تفاوت‌های بین افراد و دانشگاه‌ها از نظر کارایی و اثربخشی هم در نظر گرفته شود.

وزیر علوم تاکید کرد: در کنار تجربه و سوابق تحصیلی باید کارایی اعضای هیات علمی و کارکنان در تحقق نقش علمی دانشگاه‌ها هم لحاظ شود و علاوه بر آن شرایط خاص هر دانشگاه از نظر قرارگیری در مناطق محروم یا میزان ارتباط با جامعه، داشتن قراردادهای پژوهشی و درآمد اختصاصی بیشتر هم لحاظ شود.